Toni Erdmann, un film pentru corporatista din tine

toniFilmul Toni Erdmann este o pilda pentru clasa muncitoare cu gulere albe, gri, polo sau ce-o mai vrea Ralph Laurent si inca un motiv de bucurie pentru freelanceri, antreprenori si cei cu „profesii liberale”. Este o destrabalare de film, care intinde coarda pana cand se rupe, insa fara a-si pierde in vreun moment sensul. Am trecut de la nervi si angoasa la ras cu lacrimi, caci prin starile astea trece si corporatista ce face subiectul filmului. O sa fiti 2 ore 30 cu Toni, sa nu va asteptati sa-l placeti din prima.

Cine este Toni Erdmann? Putem sa-i spunem Toni Erdmann Botezatorul? Nu de alta, dar a dat numele multor feisbucisti, me included. Iar daca atatia oameni i-au preluat numele, putem sa-i spunem Tatal? Cu siguranta este tata, insa nu „Tatal nostru carele esti in ceruri”, ci tatal lui Ingrid Conradi (Sandra Hüller). Daca tot suntem in registrul religios, am putea spune ca este chiar „Inger, ingerasul meu”, caci pana la urma se dovedeste a fi salvatorul si eliberatorul .

Pe numele sau real Winfried Conradi, Toni Erdmann este un alter-ego al unui parinte care vede ca-si pierde fiica prinsa in ghearele jobului corporatist (a se citi pe un ton grav). In timp ce Ingrid nu mai termina de vorbit la telefon, Winfried traieste viata ceva mai relaxat si ori de cate isi doreste sa se ia ceva mai putin in serios, isi pune o dantura falsa si o peruca devenind Toni Erdmann (Peter Simonischek). Inventeaza povesti, inventeaza oameni, ba chiar spune ca si-a angajat o fiica surogat, care sa aiba timp sa-i ureze „La multi ani!” (replica e delicioasa si o gasiti in trailerul de mai jos).

 

Ingrid e tipa aia mereu ocupata, de mare succes si incredere, „om de baza” la companie. Vine la Bucuresti sa rezolve un contract si se pricopseste cu tatal ei, Winfried, din cand in cand Toni. Da totul pentru job, se lasa cu sange, se lasa cu lacrimi. Isi traieste viata intre serviciu, un grup restrans de prietene „intepate” si, din cand in cand, for a casual fuck, se mai intalneste cu un baiat ce poarta eternii chiloti Calvin Klein (trademark ascuns de-al corporatistilor). Paharul se umple pe masura ce Toni o baga in tot felul de situatii jenante.

De ce ati auzit atat de des despre Toni Erdmann? Pentru ca e filmat in Bucuresti: prin Marriott, prin cladiri de birouri, pe la Unirii. Aveti privilegiul sentimentului de familiaritate la vederea scenelor din film. Oamenii din alte tari nu-l au. Ati putea sa va bucurati de asta mergand sa-l vedeti.

Este corprodus de Ada Solomon, iar din distributie fac parte si cativa actori romani: Vlad Ivanov, Ingrid Bisu, Alexandru Papadopol și Victoria Cocias. Head of marketing and communication, caci merita mentionat, este Catalin Anchidin. Numele pe care o sa-l cautati pe creditele de la final este Ingrid Bisu : )))). O sa vedeti voi de ce.

Pentru ca mi-a placut ideea foarte mult, pe 1 octombrie am intrat si eu in „familia Erdmann” si mi-am adaugat numelui de pe Facebook si Erdmann. Bineinteles, am primit o gramada de intrebari. Toata lumea stia sigur ca nu m-am maritat, dar nu intelegeau care-i treaba. Geniala campanie de social-media, genul de chestie la care mi-as fi dorit sa ma fi gandit eu. Felicitari echipei!

S-a tot spus ca este filmul secolului, one of the best etc. Va pot spune sigur ca a fost extraordinar si vi-l recomand din suflet, insa mai avem filme bune, iar prima data cand m-am gandit la asta mi-a venit in minte: Force Majeure.

Enjoy!

Lasă un răspuns

