Puneti o patura pe colivia lu’ Miss Peregrine, sa nu mai faca galagie!

afis-missPai ce-ai facut, Bobita? Ai facut film? Pai ai facut, cum sa nu faci? Bine, Tim!
Nu poti lua in serios „Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children” si nu-l poti trata altfel decat la misto, un misto de baietas. Tim Burton n-a inteles ca toata lumea asteapta noul lui film si a ales sa-l niseze pe targetul young adult. S-au pus niste producatori, l-au asezat pe Tim in capul mesei sa se simta important, s-apoi i-au explicat ca poate sa bage acolo o casuta mai speriecioasa si vreo doua scene inspirate din The Shining-ul lui Kubrick, dar in rest sa se linisteasca, pentru ca noi tre’ sa vindem bilete aici.
Uite, ti-o dam pe Eva Green, are tate faine, plus ca, dupa Penny Dreadful, oamenii chiar o sa creada ca filmul asta e putin dark asa. Dupa cum bine zisera cei de la Digi24, au adus acrita fetish. Unde am mai vazut reteta asta cu gagica in varful campaniei de promovare a filmului? A, da, la mizeria de Suicide Squad, remember Margot Robbie? De altfel, la fel ca-n raposatul cu sinucigasii care nu s-au mai sinucis, tot femeia salveaza filmul. Sa mai zica cineva ca nu se dau roluri puternice pentru femei. Sa mai zica! Hai, ziceti!
Da’ gata, Tim, ca te intinzi, filme cu iz gotic sa faci tu din banii tai, de aici facem noi socotelile. Il luam pe baiatul ala de de vinde biletele pentru 12-14 ani, Asa Butterfield. Deh, un’ sa vina adolscentii la prima intalnire in mall, daca nu la un film de Tim Burton? Ce conteaza ca el stie sa faca doar o fata, aia de speriat, ce conteaza ca iti vine sa iesi din cinema la inceputul filmului, cand il vezi cat de prost joaca. Noroc cu Terence Stamp, de-l joaca pe bunica-su, ca mai salveaza primele 10 minute.
Mai departe, vezi cum se dezvolta o minunata, mirobolanta si vomitiva poveste de dragoste intre doi adolescenti. Exact asta imi doream de la un film de-al lui Tim Burton.
Samuel L Jackson si Judi Dench sunt la categoria actori celebri de pus pe afis. Au niste roluri de rahat, dar i-am adus acolo ca sa dam speranta.
Daca ma intrebati pe mine, as face echipa Mars One din Asa Butterfield, Jennifer Lawrence, Adam Sandler si Drew Barrymore. One way ticket, baby!
I-am dat un 5 pe IMDB, i-as fi dat mai putin, dar au acolo niste efecte speciale interesante.
Imi pare rau daca v-am distrus asteptarile, dar e bine sa stiti ca nici Tim Burton nu mai e ce-a fost.
***
In timpul vizionarii acestui film am descoperit culmea nesimtirii la cinema.
Am vazut Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children in Portugalia, in ultima zi de vizita. Incepuse sa ploua si nu mai aveam chef de umblat, asa ca am intrat intr-un mall si m-am dus sa vad ce filme mai sunt.
Dupa ce deja trecusem, la Elvira Popescu, printr-un moment traumatizant in care am vazut ca s-a intunecat ecranul si am aflat ca a cazut curentul, am crezut ca m-a urmarit ghinionul pana la capatul Europei. Iata ca nu, ecranul s-a intunecat pentru ca urma „Intervalo”. Portughezii au grija de spectatori, de vezica lor, de stomacul lor sau de nevoia lor de a se pune la curent cu utilmele noutati de pe Facebook in 2 ore, asa ca li se da o pauza de 10 minute.
Ei bine, chiar si cu acest „Intervalo”, cineva, in a doua parte a filmului, s-a gandit sa vorbeasca la telefon tare, cat sa aud si eu din spatele salii. Ma bucur ca si purcica vecinului european e moarta in cotet si ca nesimtirea nu are nationalitate.
***
Sa nu ne pierdem speranta, filme bune mai sunt, caci se apropie Oscarurile si avem treaba.
Lasă un răspuns

