Candva, la un LARP, am fost dama de companie

Dadeam o tura de Kiseleff si ma intebam ce rol mi-o fi dat draga mea Ruxandra. Vazusem doar titlul fisierului: Amanda. Mi-l trimisese cand inca eram la birou si n-am vrut sa ma apuc de citit inainte de alergare, altfel eram sigura ca nu-mi mai miscam fundul de pe canapea. In timp ce transpiratia mi se aduna pe mustata si sarea mi se strangea pe obraji, avem o singura curiozitate: Oare mi-o fi dat vreun rol de curtezana? Nu de alta, dar cu parul ravasit si cu respiratia aproape taiata, ma simteam absolut seducatoare. Ma si gandeam cum o sa scriu un text despre cum fie mima, fie LARP (Live Action Role Playing), eu primesc mereu roluri din astea dubioase de femeie de usoara ori femme fatale. Nu ma pot plange, ca nu stiu daca-i chiar de rau. Eu m-am gandit ca ceva bun tot ‘oi face. Sa nu ne dam dupa gard, avem cu totii o fascinatie pentru curtezane. (Daca nu cu totii, eu sigur am, ca de aia m-am uitat de vreo 4 ori la „Frumoasa venetiana„)

M-am intors de la alergat si, cat s-a incalzit apa la dus (the perks of living at the 10th floor), am citit despre Amanda Steele, fosta Daisy Bubbley. Cine credeti ca a fost Daisy Bubbley? Hai ca v-am dat spoiler din titlu.

Sambata, pentru cateva ore, urma sa ma intorc in timp, in anii ’20 din America prohibitiei, si sa fiu Amanda Steele, o scriitoare care si-a schimbat numele din Daisy Bubbley, fosta dama de companie. La ora 19, dupa ce vom fi aranjat decorurile pentru a intra in atmosfra inceputului de secol XX, ne-am pus rochiile pana la genunchi, siragurile de margele, franjurii, penele in par, manusile si, last but not least, rujul rosu. Ne-am transformat. Eu nu mai eram Madalina, aveam alti prieteni, alta istorie, traiam intr-o lume cu alte reguli, principii si valori.

Asta inseamna LARP, esti, in timp real, personajul unui joc. Fiecare actor are o serie de obiective cand intra “piesa” si s-ar putea ca planurile lui/ei sa se ntersecteze cu planurile altcuiva. Ai parte de surprize si de actiune. Trecusera 4 ore si eu eram prinsa in mijlocul unor intrigi mari si a unor batalii pentru imagine. Nici nu simteam cum trece timpul. LARP-ul nu e nici costume party, nici joc de improvizatie, nici escape room si nici piesa de teatru. Ci este o combinatie intre toate. Ca fata saracului, ce isteata: nici imbracata, nici dezbracata, nici calare, nici pe jos, nici pe drum, nici pe langa drum.

Ce nu e sigur LARP-ul. Well, oricand de mult v-ar fi placut, nu veti avea parte de Eyes Wide Shut action. :  )))

S-ar putea sa ti se para foarte interesant daca esti gamer, actor, pasionat de jocuri de societate sau, dupa cum mi-a spus o prietena, “daca ai ocupatii de om pe care nu-l asteapta nimeni acasa”. Este o experienta absolut noua si diferita.

Lasă un răspuns

