Ai trece prin gloante ca sa duci de mancare?

Asta m-a intrebat taximetristul la intoarcere de la Gala Nationala a Voluntarilor. Cautam raspunsul corect, asa ca i-am spus ca nu, atata vreme cat mori, nu mai esti de folos, nu mai poti duce de mancare. Pragmatica Madaluta. Apoi mi-am amintit de un sfat primit in timpul seminariilor la FJSC: orice ar face, un jurnalist trebuie sa ramana in viata. Un jurnalist mort nu-i foloseste nimanui. Ce frumos am raspuns eu. Perfect…

Taximetrist ul lucrase pe TIR si a trebuit sa duca mancare unor sinistrati trecand printr-o zona de razboi. Camionul lui a fost ciuruit de gloante, dar a ajuns la niste oameni care nu mai aveau mancaare si apa, oameni pentru care era Dumnezeu.

Astfel de oameni intalnesti la Gala Voluntarilor, oameni care, indiferent cat de cliseizat ar suna, fac imposibilul posibil. Voluntariatul este cea mai sincera forma de implicare, absolut din suflet.  Taximetristul nu fusese voluntar, stiu, dar si-a depasit atributiile postului.

Ne-am imbracat multi dintre noi in costume nationale si-am fost frumosi, parca mult mai frumosi ca-n hainele alese de gala. Desi caldura din sala ne-a amintit de zilele caniculare ale verii in miez de decembrie, desi sala era foarte aglomerata si distanta dintre scaune te facea sa regreti portia de cartofi prajiti de la pranz, atmosfera a fost minunata. Irina Pacurariu a fost un moderator extraordinar.

Cele mai frumoase momente au fost ale unor copii din Bucovina care ne-au urat si ne-au colindat. Una dintre fetitele de 5 ani a venit pe scena si Irina a intrebat-o ce inseamna pentru ea voluntariatul. Fetita a rugat-o sa mai repede o data intrebarea, pentru ca nu a inteles foarte bine. A fost cel mai simpatic moment al serii, cred ca al ultimei perioade pentru mine. Copiii sunt geniali in inocenta lor.

bucovineni

Pentru prima data la gala, am reusit sa-mi fac o imagine a fenomenului reprezentat de voluntariat in Romania. Putem face o Romanie mai frumoasa!

Lasă un răspuns

