Calea ferata Oravita-Anina, Cascada Bigar, Baile Herculane – Drumetie beginner level

Daca vreti sa vi se arate sub ochi imagini de wallpaper, ale unor cai ferate care se pierd in tuneluri de verdeata, atunci va recomand sa faceti o drumetie pe calea ferata Oravita-Anina. Tot de wallpaper e si cascada Bigar…, statiunea Baile Herculane e mai degraba carte postala comunista

Eu nu sunt o curajoasa cand vine vorba de plecat prin munti si mi-e frica de inaltimi. Imi place sa ma pastrez la nivelul marii si sa stiu ca pamantul nu are cum sa-mi fuga de sub picioare (ori sa fug eu de pe pamant in vreo groapa/rapa/prapastie). Nu sunt gagica care pleaca cu ghiozdanul in spate si bocanci de munte spre a cuceri crestele. Mi-am dorit mereu sa fiu, insa m-am impacat cu ideea ca am alte calitati. Ma cuprinde o panica bolnava cand ma aflu la intaltime, greu de inteles de persoane care nu trec prin acelasi chin. Am fost copilul care nu se urca niciodata pana in varful ciresului, ci se catara putin ca sa nu ramane cu poala goala si ma coborau ai mei in brate din pod, pentru ca mi se parea ca piciorul meu nu poate ajunge pe prima scandura a scarii. Din fericire, in ultima vreme am gasit modalitati de a ma aventura prin natura fara sa-mi tremure chilotii la vederea haului de langa mine.

Calea ferata Oravita-Anina

Am plecat vreo 8 pe drumul caii ferate Anina-Oravita. De ce am ales acest traseu? Luna trecut circula un zvon ca ar urma sa se desfiinteze aceasta ruta si ne-am dorit sa prindem ultimele trenuri care vor mai „ciu-ciui” pe fiarele invechite.

IMAG1427

„Linia ferată Oravita-Anina este a cincea cale ferată de pe teritoriul României, respectiv prima cale ferată montană şi mulţi vor fi de acord, poate şi cea mai frumoasă. Construita in timpul Imperiului Austriac, reprezintă un monument cultural unic in România precum şi o realizare tehnică deosebită. A primit supranumele de ‘Semmeringul banatean’ fiind construită la doar câţiva ani după faimoasa cale ferată ‘Semmering’ din Austria. Acestea sunt date pur istorice, care nu spun nimic despre experiența antrenantă de a calatori pe acest traseu. Orice pasionat de trenuri cât şi iubitorii de excursii montane ar trebui să parcurgă traseul macar o data in viaţă.”

Partea buna e ca nu ai cum sa te ratacesti, pentru ca urmaresti cursul caii ferate. Partea proasta e ca incepi sa vezi in dungi dupa atatea traverse.

WP_20140502_005

Intial am fi vrut sa mergem pe jos cei 34 km de la Oravita la Anina. A fost o decizie buna sa nu facem asta, ci sa pornim de la Halta Lisava. De acolo incepe distractia cu tuneluri si viaducte inalte. Stiam ca urmeaza un tunel de vreo 700 de m, fiind vreo 14 la numar. Spoiler alert: cel mai lung tunel, cel de vreo 700 m, este dupa Garliste, printre ultimele de care veti da, daca porniti in aceeasi directie. Spoiler alert 2: nu e nimic interesant, provocator ori infricosator. Este drept si puteti vedea luminita de la capat. Daca alegeti traseul asta, o sa va dati seama ca e mai distractiv sa nu stii unde e luminita de la capatul tunelului.

Casa din Garliste care anunta tunelul cel mare

Casa din Garliste care anunta tunelul cel mare

Ne-a plouat de 7329 de ori. Am fost uzi pana la piele, uscati de soare si plouati din nou. Nu ma mai spalase de ceva timp ploaia in asa hal si am simtit un sentiment de eliberare. Mare gest de salbaticie din partea mea.

Reprezentativ si prezent in mai toate imaginile care promoveaza calea ferata este viaductul Jitiu cu o inaltime de 37 de metri. Sunt niste scari langa viaduct, care fac cam ceea ce fac toate scarile: te duc jos. No adventure there, insa e de bifat si asta.

Am aflat dinainte ca cele 3 mari pericole sunt: trenul, ursul si vipera. De tren am scapat plecand pe la 11 30 din Lisava si ajungand pe la 17: 15 in Anina, adica inaintea trenului de 17:30 care intarziase. Pentru urs pregatisem eu, opusul lui Bear Grylls, un spray si o bricheta. Daca venea ursul ma gandeam ca aprindeam bricheta si apasam pe spay, caci animalele se sperie de foc (n-am facut asta niciodata inainte, insa aveam certutidinea ca-mi va iesi la intalnirea cu ursul). Pentru vipera, n-aveam nicun plan, poate tot spray-ul. Am ajuns la concluzia ca prefer sa fiu muscata de vipera, decat sa fiu atacata de urs, macar o sa mor intreaga sau o sa traiesc la fel de intreaga. Am fost scutiti intalnirea cu pericolele si toata excursia mi-a dat un sentiment de pasire in Rai…un Rai cu multa ploaie.

La gara din Anina te intorci in timp, un timp in care biletele erau completate manual…(8 bilete completate manual), iar vagoanele de tren au soba si bancute din lemn.

Am ajuns inapoi la Lisava cu trenul. Una din micile bucurii ale vietii: sa te schimbi de haine ude si murdare.

Pentru  mai multe informatii despre istoria Caii ferate aveti aici un site decent si aici o pagina de Facebook la care sa dati like.

Cascada Bigar

Pe drumul dinspre Bozovici spre Oravita, exact la sosea, gasiti una dintre cele mai frumoase cascade de pe planeta (!!!), conform unor topuri facute de diversi internauti. Ia uitati aici ce spune huffingtonpost.com despre ea. Asa ca, opriti masina si clatiti-va ochii. Nu opriti masina chiar in fata, ca sa nu fie asta ultimul lucru pe care-l vedeti in viata. La 200 de metri distanta este o parcare foarte ok.

In ultimul an a devenit vedeta pe internet si are foarte multi vizitatori. Inainte sa se posteze stiri pe 9gag despre Cascada Bigar, nu se ingramadea nimeni la ea. Intrarea e momentan 2,5 lei si exista planuri de amenajare.

Iata cateva imagini #nofilter, adica facute cu telefonul

Baile Herculane

Statiunea iti da senzatia de om venit prea tarziu la party. Ajungi acolo si vezi totul in ruine, ti se pare ca ai venit dupa ce s-a spart toata gasca si tu mai vezi doar ramasitele distractiei. Ramasitele unei statiuni candva celebra, cu cladiri de patrimoniu lasate in paragina.

Totul pare trist in Baile Herculane. E un monument al nepasarii!

Am gasit si una dintre cele mai proaste serviri pe care le-am intalnit vreodata in viata, la Grota Haiducilor.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s