Mananci 10 sarmale singura?!

Asta a fost intrebarea pe care am primit-o dupa ce mi-am asezat pe-o farfurie 10 sarmale proaspat incalzite, din alea mici, moldovenesti…plus cate oleaca de smanatana pe fiecare…plus doua felii de paine, caci altfel n-ar fi fost complet romaneasca mancarea din care urma sa ma infrupt. Ori de cate ori mai cer cate ceva de acasa, mama imi trimite la pachet (nu in sacosa de rafie cum ati crede) si ceva bucate: o galetusa de sarmalute, vesnicele snitele si „piftele”, niste carne afumata (valabila in meniu doar in  lunile de dupa Craciun), acritura, etc.

***

Intrebarea asta mi-a amintit de-o intamplare de acu’ vreo 4 ani cand ma duceam in vizita cu &Co la un alt cuplu, sa vedem si noi un film in perechi de cate doi. Cand nu-i rost de floricele, pentru ca foamea e mare, comandam pizza. Si-am comandat doua „prosciuto e funghi”. Aveam gusturi comune la pizza. Soul mates, baby!

Vine pizza, incep sa infulec cu un obiectiv inregistrat de mica: sa termin tot, ca sa cresc mare! O felie, dupa care a doua dispareau. Cand am mai ramas cu vreo 3 felii in cutie, omoloaga mea din cuplul gazda se holbeaza la mancare, dupa care ma intreaba:

– Da’ tu poti sa mananci o pizza intreaga?

Nu cred ca vreodata mi-a mai stat in gat intr-un asa hal.

Tipa era o miniona slabuta, o bruneta la 1,60, cu parul uscat, prins in coada. Nici urata, nici frumoasa, mai degraba fada. Fara prea multa educatie si foarte ascultatoare, numai buna „de tinut casa”. Ulterior a devenit nevasta, ulterior mama copilului. Felicitari! Era imbracat in negru si bluza se ridicase suficient cat sa dezveleasca o fasie de piele. Bluza, bucata de carne si bata pantalonilor formau o singura linie curba. Nici o deformare, nimic nu dadea pe dinafara. Avea un corp perfect.

– Nu, nu mai pot nici eu…, i-am raspuns cu nemarginita durere in suflet.

Am pus cutiile de pizza deoparte si &Co a spus ca le ducem acasa. Speranta a rasarit! Vedeam cutiile asezandu-se pe masa din bucatarie, intr-o bucatarie in care nimeni nu-mi mai numara feliile mancate.

Vedem filmul. Se termina filmul. Luam cutiile. Iesim. Urma un drum de vreo 15 min, pe jos, pana la casa lui &Co. La poarta gazdei ne luam la revedere mai schimba doua vorbe si &Co spune:

– Hai ca nu mai car cutiile astea pana acasa! prinde manerul unui tomberon din stanga lui, deschide si arunca cutiile de pizza timp in care sprancenele mele se inclina a intristare.

Ca orice erou din filme respectabile, ies in strada, ingenunchez, imi strang pumnii si strig spre cerul instelat a neputinta.

– Aaaaaaaaaaaaaa!

***

– Da, mananc 10 sarmale. Daca vreti si tu, gasesti in frigider!

Va urma un post despre cartea care povesteste dieta lui Djokovic, fara gluten. :))) Sanatosi sa fim!

Un gând despre „Mananci 10 sarmale singura?!

  1. Pingback: Sieranevada si neconsolata pofta de sarmale – Fata Simplă de la Țară

Lasă un răspuns

