Sa citesti pielea in Braille – „Sarutari de cinema”

Cautam o poveste de dragoste pe toate cararile, dar mai ales prin istoricul IMDB. Vream sa ma pierd intr-un film. Nu l-am mai gasit. De la Eternal Sunshine of a Spotless Mind, de la Before Sunrise, de la Mr Nobody n-am mai vazut nimic care sa ma marcheze, asa ca am cautat in carti.

Aveam un roman uitat, primit de Craciun in 2010 de la Sorin, care-mi stia pasiunea pentru filme. Aveam de facut un drum de vreo 4 ore pana acasa, ramasesem fara smartphone, asa ca am zis sa-mi ocup timpul in ducele stil clasic, cu o carte. Mi-a amintit de atmosfera lui Last Tango in Paris.

Doi amanti in Paris, Giles Hector si Mayliss. Giles Hector, fiul unui mare fotograf, care modela cu luminile si aparatul sau Leica chipurile marilor staruri ale cinematografiei franceze de la mijlocul secolului 20. El nu-si cunoaste mama si o cauta mereu prin cinematografe, pe figurile actritelor.

Mayliss o adulterina roscata care este certata ca are mereu frigiderul gol. Care-si hraneste uneori amantul cu mancaruri carora intotdeauna le lipseste ceva, necoapte, prea uscate, prea vechi. Asa am stiut ca e cumva o carte si despre mine.

O singura data de nastere era specificata in carte, a mea: 6 februarie. Era data de nasterea a tatalui lui Giles si a lui Francois Truffaut. Data de nastere comuna era pentru Giles o explicatie a apropierii lor, poate si a placerii mele in a citi cartea.

Am ramas repetenta la detaliile cinematografiei franceze, careia pana acum i-am cunoscut doar ororile: Gaspard Noe cu al sau Irrevesible. Nu ma intelegeti gresit, este unul dintre cele mai bune filme vazute de mine, dar m-a marcat intr-un mod total diferit de cel pe care-l experimentez in urma unui romance.

Cautarea mamei, admiratia pentru un tata maestru al luminilor si o poveste de dragoste pe fuga sau pe furis, o dragoste care consuma, in care Giles „ii citeste lui Mayliss pielea in Braille” (am recitit de vreo 3 ori fraza in care spune asta, pentru ca a fost maximul senzualitatii) Cam asta poti gasi in „Sarutari de cinema”.

 

4 gânduri despre „Sa citesti pielea in Braille – „Sarutari de cinema”

Lasă un răspuns

