Lumina, caldura, mireasma si muzica in-store

Vrem sa asociem un feeling numelui nostru pe piata. De ce sa nu apelezi la patru stimuli simpli si la indemana pentru o prima impresie buna?

Lucrez intr-un lant de retail si observ in fiecare zi importanta celor 4 caracteristici intr-un magazin. M-am convins sa scriu dupa ce am observat deschiderea unui nou boutique in micul oras Onesti. Ei nu se folosesc de niciunul dintre stimuli. Nimeresc mireasma din oficiu (marfa noua) si caldura de nevoie.

Lumina

Tineti luminile aprinse si ziua! Bun, nu o sa va placa factura la electricitate. Va fi si mai rau cand oamenii nu vor vedea clar marfa dinauntru, deoarece afara este lumina. E fizica! O vitrina exterioara creativa va salveaza. You’d better put your lights on for that!

Dincolo de beneficiile evidente ale iluminatului, adica simplul fapt ca ajuta ca marfa ta sa se vada, ne ducem spre conotatii.  Oamenii asociaza lumina unei senzatii de bine. Haideti sa ne gandim cum este descris Raiul ori faptul ca salvarea este vazuta ca „luminita de la capatul tunelului”.

Caldura

Pun accent mai ales pe ideea de confort termic, care-ti da o stare de bine si senzatia de siguranta.

Clientii vor fi fericiti cand vor intra iarna intr-un magazin calduros ori cand se vor racori vara. Am auzit de nenumarate ori: Ce bine e aici la dumneavoastra!  Nu exista moment mai bun sa incepi o discutie despre oferta, ai deja fondul pozitiv.

Mireasma

Credeti ca sfintii miros frumos degeaba? Florile sunt iubite si pentru mirosul lor. Exemplele sunt multiple.

Ma intorc la senzatia placuta despre care discutam si la ceilalti doi stimuli. Un miros frumos, fresh inseamna curatenie, ordine, ingrijire.

Exista si un aspect foarte practic. Sunt, din pacate, clienti care vor mirosi de parca ar fi in putrefactie. Igiena este o problema. Nu vei educa oamenii, insa vei fi salvat de eventuale neplaceri create celorlalte persoane din magazin. Impactul este mult mai mic atunci cand ai un odorizant. Vorbim de un Airwick, in cel mai ieftin caz, care costa vreo 20 lei si tine cam 2 luni jumatate. Este o investitie mica, pentru un castig mare la capitolul imagine.

Muzica

Daca intri intr-un magazin in care e o liniste apasatoare, mai uita si de lumina, ajungi sa te intrebi: Unde suntem aici? La priveghi? Asta era cazul noului magazin de haine din Onesti. Am intrat, lumina doar peste standuri si o linisteeeeee…

Un radio este solutia de urgentaa, insa pentru un aer autentic si de dragul atmosferei poti apela la genuri chill ori house. Daca vinzi ceai, nu poti pune Vibe FM. Go creative!

Este foarte usor sa creezi un mood, v-am dat mai sus ingredientele. Pot fi aplicate si acasa, la alti parametri, bineinteles.

Stiu, Zara a descoperit ceea ce am spus eu mai sus cu mult timp in urma🙂.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s