Mi s-a indeplinit o dorinta! Am primit „Magazinul de sinucideri”

Magazinul de sinucideri - Jean Teule

Intra  Monichis, pe care vream* sa o cert pentru ca iar intarziase. Si eu intarziasem si tot prima am ajuns. Vine cu plicuri la subrat si cu geanta si cu haina maro si cu blanita pe haina maro si-si pune plicurile pe masa. Vad fundita rosie. Ii spun ranjind:

-Mi-ai adus un cadou? Nici nu terminasem de intrebat ca pachetul alb cu funda rosie ajunge in fata mea. Chiar mi-ai adus un cadou! Cum il vad imi spun  ca tre’  sa fie o carte dupa forma. Apoi fulger imi vine in minte Magazinul de sinucideri.

Monichis pleaca sa-si pudreze nasul, glumesc evident. Cert e ca a plecat.

Eu vorbem in continuare cu mine insami. Sunt propriul meu prieten imaginar. Ce bine ar fi sa fie Magazinul de sinucideri, imi zic. Apoi o pipai si parea cam moale pentru o carte. Ca sa nu fiu dezamagita, aman momentul in care rup hartia. Ma chinuiesc sa deznod fundita…destul de mult, desi as fi putut sa o indepartez cu usurinta…, dar as fi fost trista prea devreme daca nu era cartea dorita.

Dupa ce am rupt primul colt deja vedeam coperta. Am inceput sa zambesc si ma uitam in jur. Cafeneaua era goala. Vream sa ma vada cineva, sa-i povestesc, sa-i imparsasesc fericirea.  Sa ma laud: Uite ce am primit eu! Tu stii cat de mult mi-am dorit-o? Stii ca i-am spus candva si a tinut minte si azi, asa de nicaieri, mi-a daruit-o. Ai idee ce frumos e sa ti se intample asta?

A venit doar chelnerita la masa si am pus mana pe carte, ca sa vada ca am primit-o. Mi-a zambit. Ea a inteles, dar nu putea spune nimic. Ar fi fost ciudat, probabil.  Sau n-ar fi fost.

A revenit Monichis si nu stiu daca i-am multumit suficient, dar as vrea sa stie: „You made my day …my week, my month!”

M-am indragostit de Magazinul de sinucideri dupa ce am citit despre carte pe blogul Cristinei Bazavan. Aici gasitit si un fragment din umorul negrul al familiei Tuvache, cei care descriu ca firesti metode si instrumente de sinucere.

Ador umorul negru, pentru ca imi place cand raului ii sunt diminuate fortele pana la momentul in care ajunge hilar. Comedia mea preferata este Death at a funeral, o portie sanatoasa de umor britanic. Imi palc bancurile cu bebelusi morti, la care toata lumea se distreaza copios si abia astept sa citesc cartea pe care tocmai am primit-o.

Azi mi s-a spus ca sunt „un copil special”. Puteti crede asta sau puteti sa lasati prejudecatile la o parte si sa va relaxati bucurandu-va de umor negru, poate cel mai inteligent si mai curajos tip de umor inventat de omenire.

Dedicated to Monica Sibisteanu :). Iti mai multumesc o data ca ti-ai amintit si ca mi-ai facut cadoul mult dorit.

(Din aceeasi serie de cadouri minunate) Ii multumesc si Anutei pentru pantofii pe care mi-a facut cadou de Craciun, anul trecut, si pe care stia ca mi-i doresc enorm de mult.

*desi suna ciudat, e forma corecta a imperfectului, pers I. Forma „vroiam” nu mai exista in DOOM2. Informatie preluata de pe dexonline.ro si neverificata, asa ca accept reclamatii si sfaturi argumentate.

4 gânduri despre „Mi s-a indeplinit o dorinta! Am primit „Magazinul de sinucideri”

  1. Pingback: Bucuria unor #lucrurimarunte - Monichis

  2. Pingback: Bucuria unor #lucrurisimple « Monica Sibisteanu

  3. Nu e nimic mai placut decat sa aduci fericirea in viata oamenilor. Singura confirmare de care ai nevoie este zambetul tamp de pe fata lor. 🙂

    PS: iti sugerez sa ii dedici si Anutei un post pentru pantofii daruiti.
    Ok, recunosc, sunt curioasa de cum i-ai multumi Anutei pentru pantofii daruiti.

    • La telefon i-am multumit Anutei, imediat dupa primirea cadoului prin posta :). La momentul ala nu mi-a dat prin cap sa scriu un post pe blog :P. Oricum, Anuta cunoaste sentimentele mele 🙂

Lasă un răspuns

