Pregatirea pentru un nou regim alimentar

O dieta nu se tine doar doua saptamani. E pueril sa crezi ca asta va functiona. Daca vrei sa-ti mentii greutatea, sa te simti sanatos si tonic pentru tot restul vietii, transforma regimul alimentar intr-un stil de viata

Dupa cum am mai spus, facem schimbarile treptat. Vor fi 3 etape:

1. Pregatirea

2. Slabirea

3. Intretinerea

Sa dam startul – Pregatirea

  • regimul alimentar inseamna disciplina – ne vom obisnui cu mesele regulate
  • ne luam masurile si le trecem intr-un tabel sau intr-un carnetel, unde notam si data (kg, bust, sold, talie, coapsa, brat…si orice alta circumferinta). Va fi mai simplu asa sa urmaresti rezultatele. Poti face asta saptamanal, dar nu mai des. Atentie: Daca incepi sa mergi la sala, masa musculara va creste, in timp ce vei pierde din tesutul adipos, e posibil ca pe cantar sa nu ai mari rezultate, insa cu siguranta vei arata mai bine.
  • ne fixam obiective realiste in urma masuratorilor.  Ca sa fii sigur ca nu esti pe campii calculeaza greutatea ideala aici.
  • informati-va, cititi carti despre nutritie si site-uri specializate. Veti intelege rostul acestor reguli si nu le veti aplica „pe de rost”.
  • va fi necesar sa renuntati treptat si definitiv la: fast-food, mezeluri, prajeli, zahar (atat alb cat si brun), sucuri acidulate, sucuri din comert, produse de patiserie, mai mult de un pahar de alcool pe zi (doar vin sau bere), tigari, grasimi saturate. Aceste produse nu sunt sanatoase!!
  • veti consuma alimentele fierte, la gratar sau inabusite.
  • apa cel puti  1,5-2 litri. Parerile sunt impartite cu privire la consumarea apei inainte si dupa masa. Incercati sa vedeti cum e mai ok pentru voi. Logic ar fi sa nu fie consumata decat cu jumatate de ora inainte si dupa, pentru a nu distruge sucul gastric. Eu evit sa consum doar in timpul mesei si mi-e bine. Pont: ca sa va fie mai usor, puneti-va de dimineata apa intr-un recipient de 2 litri sau reumpleti 4 sticle de cate 0.5 l, daca sunteti la serviciu. Dezavantaj: drumuri dese la toaleta…este si asta o forma de miscare😛
  • fructele ingrasa, mai mult decat legumele, nu consumati mai mult de 2 pe zi. Bananele verzi, sunt de preferat celor coapte si foarte dulci. Strugurii si in general fructele foarte dulci sunt de evitat (perele moi, caisele, etc)
  • fructele se consuma pe stomacul gol, sub forma de gustare. Astfel substantele benefice se absorb mai bine. Luate la masa, ca desert, fermenteaza si pot provoca indigestie.
  • consumati multe ciorbe. umplu stomacul si dau senzatie de satietate plus ca nu au multe calorii. Consumati ardei iuti, ajuta in procesul de slabire. Evitati smantana, ciorbele de burta, carne de porc si de perisoare…din motive lesne de inteles.
  • este important cum combinati alimentele. La o masa veti avea un singur aliment concentrat. Retineti: singurele alimente neconcentrate sunt fructele si legumele crude!!! Asta inseamna ca veti putea manca mai multe legume ca garnitura la….ceva (pui la gratar/peste/branza/oua).
  • cartofii, painea, pastele, orezul nu se combina cu carne!!! Never ever. Mezelurile sunt injectate cu amidon, motiv pentru care sunt daunatoare…. asta scotand din discutie sarea in exces si aditivii din compozitie.
  • puteti consuma ca gustari si „grasimi bune” : nuci, seminte, migdale, alune. Nu exagerati! Ingrasa si ele😀
  • la capitolul „grasimi bune” intra si uleiul,  de masline e campion insa si cel de floarea soarelui e ok.. Consumat corect, este benefic pentru organism. Va fi pus in salate sau la sfarsit, dupa prepararea mancarii, in niciun caz prajit sau cand mancarea este fierbinte.
  • consumati peste de cel putin 2 ori pe saptamana
  • incercati sa mancati cat mai multe alimente preparate in casa

S-ar putea sa pierdeti kilogramele dorite doar prin respectarea regulilor din etapa de pregatire. Uneori e nevoie doar de recentrarea obiceiurilor alimentare. Veti mentine greutatea prin transformarea acestui regim intr-un stil de viata. Combinat cu miscare zilnica veti fi uaaaaaaau!!!!

Urmeaza sa scriu despre cartile de citit la capitolul nutritie. Stay tunned!😀

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s