Pregatirea pentru un nou regim alimentar

O dieta nu se tine doar doua saptamani. E pueril sa crezi ca asta va functiona. Daca vrei sa-ti mentii greutatea, sa te simti sanatos si tonic pentru tot restul vietii, transforma regimul alimentar intr-un stil de viata

Dupa cum am mai spus, facem schimbarile treptat. Vor fi 3 etape:

1. Pregatirea

2. Slabirea

3. Intretinerea

Sa dam startul – Pregatirea

  • regimul alimentar inseamna disciplina – ne vom obisnui cu mesele regulate
  • ne luam masurile si le trecem intr-un tabel sau intr-un carnetel, unde notam si data (kg, bust, sold, talie, coapsa, brat…si orice alta circumferinta). Va fi mai simplu asa sa urmaresti rezultatele. Poti face asta saptamanal, dar nu mai des. Atentie: Daca incepi sa mergi la sala, masa musculara va creste, in timp ce vei pierde din tesutul adipos, e posibil ca pe cantar sa nu ai mari rezultate, insa cu siguranta vei arata mai bine.
  • ne fixam obiective realiste in urma masuratorilor.  Ca sa fii sigur ca nu esti pe campii calculeaza greutatea ideala aici.
  • informati-va, cititi carti despre nutritie si site-uri specializate. Veti intelege rostul acestor reguli si nu le veti aplica „pe de rost”.
  • va fi necesar sa renuntati treptat si definitiv la: fast-food, mezeluri, prajeli, zahar (atat alb cat si brun), sucuri acidulate, sucuri din comert, produse de patiserie, mai mult de un pahar de alcool pe zi (doar vin sau bere), tigari, grasimi saturate. Aceste produse nu sunt sanatoase!!
  • veti consuma alimentele fierte, la gratar sau inabusite.
  • apa cel puti  1,5-2 litri. Parerile sunt impartite cu privire la consumarea apei inainte si dupa masa. Incercati sa vedeti cum e mai ok pentru voi. Logic ar fi sa nu fie consumata decat cu jumatate de ora inainte si dupa, pentru a nu distruge sucul gastric. Eu evit sa consum doar in timpul mesei si mi-e bine. Pont: ca sa va fie mai usor, puneti-va de dimineata apa intr-un recipient de 2 litri sau reumpleti 4 sticle de cate 0.5 l, daca sunteti la serviciu. Dezavantaj: drumuri dese la toaleta…este si asta o forma de miscare 😛
  • fructele ingrasa, mai mult decat legumele, nu consumati mai mult de 2 pe zi. Bananele verzi, sunt de preferat celor coapte si foarte dulci. Strugurii si in general fructele foarte dulci sunt de evitat (perele moi, caisele, etc)
  • fructele se consuma pe stomacul gol, sub forma de gustare. Astfel substantele benefice se absorb mai bine. Luate la masa, ca desert, fermenteaza si pot provoca indigestie.
  • consumati multe ciorbe. umplu stomacul si dau senzatie de satietate plus ca nu au multe calorii. Consumati ardei iuti, ajuta in procesul de slabire. Evitati smantana, ciorbele de burta, carne de porc si de perisoare…din motive lesne de inteles.
  • este important cum combinati alimentele. La o masa veti avea un singur aliment concentrat. Retineti: singurele alimente neconcentrate sunt fructele si legumele crude!!! Asta inseamna ca veti putea manca mai multe legume ca garnitura la….ceva (pui la gratar/peste/branza/oua).
  • cartofii, painea, pastele, orezul nu se combina cu carne!!! Never ever. Mezelurile sunt injectate cu amidon, motiv pentru care sunt daunatoare…. asta scotand din discutie sarea in exces si aditivii din compozitie.
  • puteti consuma ca gustari si „grasimi bune” : nuci, seminte, migdale, alune. Nu exagerati! Ingrasa si ele 😀
  • la capitolul „grasimi bune” intra si uleiul,  de masline e campion insa si cel de floarea soarelui e ok.. Consumat corect, este benefic pentru organism. Va fi pus in salate sau la sfarsit, dupa prepararea mancarii, in niciun caz prajit sau cand mancarea este fierbinte.
  • consumati peste de cel putin 2 ori pe saptamana
  • incercati sa mancati cat mai multe alimente preparate in casa

S-ar putea sa pierdeti kilogramele dorite doar prin respectarea regulilor din etapa de pregatire. Uneori e nevoie doar de recentrarea obiceiurilor alimentare. Veti mentine greutatea prin transformarea acestui regim intr-un stil de viata. Combinat cu miscare zilnica veti fi uaaaaaaau!!!!

Urmeaza sa scriu despre cartile de citit la capitolul nutritie. Stay tunned! 😀

Reclame

Fericirile mele

Sunt marile fericiri si micile fericiri. Cele mari,vin rar si asta le face pretioase si memorabile.

Am primit o leapsa din partea EI, pe care am pus-o „pe pauza” pentru mult timp. Provocarea era sa scriem despre lucrurile mici care ne fac fericiti.

De obicei, cand am ceva de facut, insa nu stiu cum sa incep, mi se plimba prin minte ideile zile la rand. Ma gandeam in fiecare zi, ce ma face fericita. Am o luna… Precum Manastirea Argesului, orice bucatica de text construita se ruina a doua zi si nu-si mai gasea sensul. Eu si Mesterul Manole, fata in fata, realitate si legenda, fiecare cu lacasul lui de cult. El cu manastirea eu cu blogul. Eu de unde o iau pe Ana?

Prin vant si ploi, in timpul unei ierni care se incapataneaza sa ramane, a ajuns si la mine Ana. Azi!

Azi am aflat ca povestea mea „Dragostea dureaza 3 zile” a aparut in cartea cu Povesti de dragoste a Cristinei Bazavan. La pagina 50 e „STOP pagina mea”, asa ca-n oracol. Asta a fost una dintre cele mai mari fericiri cu fluturi in stomac si tot tacamul.

Pentru mine, exista doua tipuri de mari fericiri: cand sunt apreciate lucurile pe care le fac cu pasiune si cand ma indragostesc cu pasiune.

I am someone who is looking for loveReal loveRidiculousinconvenient,consumingcan’tlivewithout-each-other love

(descoperita azi, in timpul vizionarii ultimului episod din Sex and The City)

S-a intamplat sa ma indragostesc frumos si sa traiesc una dintre fericirile cele mari, despre care merita sa scriu o poveste, poveste care mi-a adus, la randul ei, o alta mare fericire.  Nicio fericire nu vine singura, doar ca a doua isi face aparitia mai tarziu :P.

In ceea ce priveste micile fericiri. Oooo, din acestea am o multime:

– sunt fericita cand ma imbrac absolut aiurea, dupa reguli pe care nici macar eu nu le cunosc. ma asortez dupa cum ma duce sufletul. Asa am capatat porecla de „dazzling rainbow”

-sunt fericita cand ajung in Bucuresti

– sunt fericita cand ajung in Vama

– sunt fericita cand beau apa din paharul meu, care de fapt e de vin

– sunt fericita cand mananc gutui sau cirese (mai ales cocotata in copac), sunt fructele mele preferate

– sunt fericita cand merg la tara si urc pe deal de unde vad tot satul si-mi amintesc de copilarie.

– sunt fericita cand stau in camera mea colorata, cu taboul meu cu Audrey Hepburn

– sunt fericita cand mai primesc cate un cadou sau cate o scrisoare de la Anuta, tocmai din Bucuresti

– sunt fericita cand prietenii vechi  isi amintesc de mine si-mi trimit cate un mesaj pe facebook sau pe mail.

– sunt fericita ca am prieteni minunati si asta face sa nu mi se para nimic pe lume mai important…..bineinteles, pana cand ma indragostesc 😀

– sunt fericita pentru ca stiu cum sa fiu fericita din lucruri mici si ca in tot tumultul si-n toata graba am reusit sa nu ma pierd.

Multumesc, Monichis, pentru ca ai fost la baza unei mari fericiri