La eclipsa se face intuneric

Context:  Lucrez intr-un spatiu public, care permite accesul nelimitat la rabdarea si la bunavointa mea. Am darul/sansa sa intalnesc, macar o data pe zi, oameni cel putin interesanti, deosebiti prin natura lor. Fie ca sunt fanatici, infractori, loviti de soarta &Co ei sunt oamenii mei de toate zilele. Desi nu sunt toti placuti, sunt pata de culoare si cei de care-mi raman in amintire.

Azi, in a noastra tarisoara si in al meu mic oras, a fost eclipsa partiala de soare.  Un domn, la vreo 50 de ani, extrem de entuziasmat, innebunit de fenomen, intra in „spatiul meu public”. Era deplasat de familiar…si ma gandesc poate ne cunoastem, poate e vreun client mai vechi. Avea in mana o bucata de geam fumuriu, pe care l-a intins spre mine: „Ia, domnisoara, ia sa vezi eclipsa!” imi spune agitat, ca si cum era un gest ce mi-ar fi salvat viata. Vad geamul, spun NU orbirii si refuz amabil invitatia. Individul insista si-mi baga geamul in fata: „Ia, domnisoara, e un mare fenomen astrologic!” imi spuse el, crezand probabil ca nu stiu cu ce sunt contemporana. Ii raspund sec: „Fenomen astronomic! Nu, nu doresc sa vad…”. Omul pleaca nervos, zicand: „Ia uite-o, ma, nu vrea sa vada eclipsa!” in timp ce dadea din maini si-si flutura „lentila”.

Nu stiu de unde a aparut acest domn, habar nu am unde a plecat, dar m-a amuzat. El este domnul agitat care nu stia diferenta intre astrologie si astronomie, insa m-a catalogat ca ignoranta. Sa fie sanatos!

 

4 gânduri despre „La eclipsa se face intuneric

  1. nu te va mai deranja domnul acela? ei, nicio problemă, sunt alţii care vor veni şi te vor deranja. incompetenţi care-ţi vor spune că nu te pricepi la nimic. e nevoie de răbdarea ta pentru că cei de felul acesta ţi-o epuizează şi poate răbufneşti în faţa oamenilor care-ar avea nevoie de răbdarea ta – şi-ar şi merita-o.
    spor-t în toate, în noul an.

  2. 🙂 oamenii ca cel descris in post imi fac ziua mai interesanta. Ca țel pe 2011, o sa fiu mai toleranta😛.

  3. Eh, fii si tu mai toleranta. E adevarat, unii se intrec cu gluma, insa asta e lumea in care traim. Suntem contemporani cu ea. Cu siguranta acel personaj nu te va mai deranja.

Lasă un răspuns

